Winkelcentrum Leidschenhage in Leidschendam gaat op de schop. Investeerder Unibail-Rodamco steekt maar liefst 470 miljoen euro in de herontwikkeling van het gedateerde winkelcentrum. Een bedrag dat menigeen nogal verbaasde. Evenals de nieuwe naam van het complex dat deed: Mall of the Netherlands. Toch zijn er volgens directeur Hans van Tellingen van winkelmarktonderzoeker Strabo genoeg aanwijzingen dat het nieuwe winkelcentrum een groot succes gaat worden. Hij is er van overtuigd dat deze grote investering zichzelf binnen een paar jaar terug verdient. Alleen al de ligging vlakbij rijke gemeenten als Wassenaar en Voorburg en in de buurt van de betere wijken van Den Haag zou een positief effect moeten hebben.
Beproefd concept, maar uniek in Nederland
Met de Mall of the Netherlands brengt Unibail-Rodamco volgens van Tellingen iets unieks in Nederland, wat het in het buitenland al met succes heeft uitgevoerd. Hierdoor zijn ook bekende buitenlandse ketens geïnteresseerd in het project. Gezien het feit dat Leidschenhage in de huidige erbarmelijke staat nog steeds kan rekenen op meer dan acht miljoen consumenten per jaar, verwachten de investeerders na de vernieuwing minstens een verdubbeling. Als de omzet evenredig stijgt met het aantal bezoekers is succes verzekerd.
De laatste tijd wordt er zichtbaar meer geïnvesteerd in ruimtes zoals kantoorruimtes en winkelcentra door vastgoedinvesteerders.
Copyright © 2016. Alle rechten voorbehouden Stichting Obligatiebeheer Noordenwind