Chie Mihara schoenen, interesante vormen en lijnen

PERSOONLIJKE GESCHIEDENIS

Als tweede van drie zussen, werd Chie Mihara in 1968 geboren van Japanse ouders in Porto Alegre, Brazilië. Tussen haar 18de en haar 22ste  woonde ze in Fukuoka, Japan en daar studeerde ze mode aan de Kyushu Ontwerp Gakkuin en werkte ze voor Junko Koshino als een design assistent. Op haar 22ste verhuisde ze naar New York en studeerde ze accessoire design aan de Fashion Institute of Technology, met de nadruk op schoenen en handtassen. In die tijd werkte ze ook bij Eneslow, een orthopedische schoenenwinkel, waar ze veel leerde over de anatomie van de voet en de veel voorkomende voetproblemen. Daarna werkte ze als een schoen en tas ontwerper voor Sam & Libby, NY
Op 27jarige leeftijd verhuisde ze naar Elda, Spanje en werkte ze voor Charles Jourdan, een Franse luxe lijn van schoenen. In 2001 startte ze haar eigen Chie Mihara lijn op en kwam in 2002 met haar eerste lijn van schoenen. Momenteel heeft ze daarnaast ook een speciale bruidslijn om die speciale huwelijksdag nog specialer te maken.

MERK GESCHIEDENIS
Chie Mihara lanceerde haar schoenenlijn in Elda, Spanje, in januari 2002 in om vrouwen iets anders te bieden, schoenen ontworpen door een vrouw voor een vrouw, met een nadruk gelegd op design en comfort. “we are mothers, working women, active women!” zei ze, ” and we should have shoes that match our needs. We want to look femenine, beautiful, attractive but without giving up comfort“.
Op basis van vintage invloeden, variërend van de vrouwelijkheid van de jaren 30 tot de humor van de jaren 80, begon ze met details te nemen uit het verleden en die om te vormen om de hedendaagse esthetiek en moderne mode te weerspiegelen. Haar opvallende schoenen kregen al snel een vaste aanhang gewijd aan Chie haar unieke benadering van comfort en stijl.
Chie Mihara heeft nu meer dan 1000 klanten wereldwijd, waaronder luxe warenhuizen zoals Bergdorf Goodman en Neiman Marcus in de Verenigde Staten, Selfridges in Engeland, Isetan in Japan, en Le Bon Marche in Parijs

ZOMER COLLECTIE 2016
Het idee van deze collectie was om interessante vormen en lijnen te vinden. Onverwachte
vormen was het doel om te ontwerpen. Hoewel het een beetje moeilijk was om het ook functioneel te maken, heeft Chie Mihara geprobeerd om aan beide einden te voldoen.
De meeste materialen zijn geweven, generfd leder, met de hand geborsteld suède, hagedis
reliëf en een aantal fundamentele nappaleer.
Chie Mihara had al een tijdje een vierkante neus vorm in gedachte en dit was het moment om ze toe te passen. Sommige sandalen hebben vierkante tenen die de bohemien sfeer uit de jaren zeventig geven. De hakken zijn nogal kegelvorm of vierkant.
De kleuren van dit seizoen zijn heel aards, van nude tot donkerbruin, maar haar favoriete kleur dit seizoen is bordeaux! Oh ja! Winters bordeaux op zomerse sandalen !!

INVLOEDEN UIT VERSCHILLENDE LANDEN

Chie Mihara haar doel in het ontwerpen van schoenen is om stijlen te maken die vrouwelijk, leuk en echt comfortabel zijn. Elke Chie Mihara schoen heeft een anatomisch voetbed dat Chie ontworpen heeft om de voet van een vrouw tegemoet te komen. Ze baseert op de facetten van haar multiculturele achtergrond bij het maken van haar collecties: Brazilië zorgt voor de vrouwelijke details; Japan beïnvloedt haar design aanpak, de VS draagt bij aan uitvoerbaarheid en Spanje is de bron voor de hoge kwaliteit van de productie. Chie wil dat vrouwen zich visueel en emotioneel verbinden met haar schoenen, terwijl zij zorgt voor de praktische kant met aandacht voor ontwerp en vakmanschap.
CHIE MIHARA ONLINE

Online zijn er ook een aantal winkels die de uiterst comfortabele Chie Mihara schoenen verkopen. Een bekende Chie Mihara winkel is bijvoorbeeld Clementi. Naast een winkel in Rotterdam, verkoopt Clementi.nl ook Chie mihara online in hun webshop. Het online bestellen van de schoenen is niet anders dan het passen in de winkel. Zoek je juiste maat uit en de winkel stuurt het binnen 48 uur gratis naar je op. Koop dus nu, Chie Mihara online en laat de zomer maar komen.

Tagged , , , , ,