De lokale vindbaarheid van een website wordt vaak door een bedrijf of organisatie onderschat. Er wordt heel veel geld uitgegeven aan het opbouwen van de website en sociale media, maar toch wordt er niet (voldoende) geconverteerd via de website. Hoe kan dit? Dit heeft te maken met de lokale vindbaarheid van de website.
Uw website kan nog zó mooi zijn, als de website niet gevonden wordt op het internet, zal niemand de website zien. Daarom is het belangrijk dat u een hoge positie krijgt in Google, zodat mensen een vertrouwd gevoel bij uw website krijgen. Uit onderzoek is gebleken dat 97% van de Google-gebruikers niet verder kijkt dan de eerste pagina. De concurrentie op het internet is tegenwoordig moordend, dus daarom is het heel belangrijk om lokaal goed vindbaar te zijn. Als je een goede website hebt én de lokale vindbaarheid is goed, dan is dat al een hele grote stap naar de uiteindelijke conversie op de website. Daarnaast zorgt de lokale vindbaarheid niet alleen voor conversie, maar ook voor meer naamsbekendheid en een bepaald imago van het bedrijf. Hoe vaker de mensen de website tegenkomen op het internet, hoe beter de naam van het bedrijf in het geheugen van de consument blijft hangen.